lørdag den 16. september 2017

Lørdag og Leonid



Ovenpå alt dette regneri, var det alletiders med et par mere tørre dage!

Og haven kvitterede med at sætte gang i det hele. 
Her er det endnu en spektakulær blomst på mine Tigridia pavonia - denne her har godt nok en gul farve der vil noget!

Munstead Wood er igang med sin lækre 2 blomstring:
Det er den, hvor den lægger det endimensionale væk og farven begynder at få den dybde, som denne rose er istand til!

Og hylden blomstrer...:
Ja, hov det er vist gal årstid?

Admiralerne flyver stadig rundt i deres træk sydpå.

Men denne her tror jeg er mere stationær:
Nældens takvinge - Aglais urticae-.

Min Knautia/Scabiose sag lever vildt her:

Og så var der nyt fra Leonid:
Jeg har ikke tænkt mig de vilde indkøb dette efterår, men det blev alligevel meget godt fra Litauen og Leonid.  Noget er allerede kommet i jorden her. Andet vil jeg tage til Sverige med.

Jeg fik første gang fra Leonid i 2012, her er mit nedslag fra dengang...

Jeg ønsker alle en dejlig søndag!



26 kommentarer:

  1. Hej Karsten
    Ja Munstead Wood er virkelig et hit, flot med den dybe farve.
    Sikken en masse lækre sager, du har købt hjem fra Litauen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja, dybden er imponerende!
      Det er 5 år siden jeg fik varer fra Leonid forrige gang, så det er også lidt hyggeligt!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  2. Jeg er også vild med Munstead Wood, så flot i farven.
    Spændende indkøb :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Ja ikke!
      Jeg glæder mig til at se resultaterne!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  3. Selv om jeg ikke er til gul, så er den tudselilje altså godt nok smuk.
    Heldige dig at din Munstead remonterer, min er stadig ved at tage sig sammen.
    Spændende nye sager du har købt.

    Rigtig god weekend herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda

      Den gør ihvertfald opmærksom på sig selv:)
      Munstead havde ikke en god start her, men er kommet flot igen!

      Tak i lige måde!

      Slet
  4. Hej Karsten

    Munstead Wood er en vakker rose, og fargen er flottest senere i sesongen. Nydelig dybde på den. Hyggelig å få litt løk på denne tiden. Da er det mye å glede seg til neste år :)

    Ha en deilig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      ja helt klart - de "langsomme" senere blomster er klart de flotteste!
      Ja det er netop hyggeligt - stadig flot kvalitet fra Leonid!

      Ha en dejlig aften du med!

      Slet
  5. Munstead Wood får mange anbefalinger, jeg tror, det skal være min næste rose.
    Der er vist mange spændende løg i de brune poser, det bliver et godt forår.
    Du må også have en god søndag!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna

      Den kan klart anbefales, den fØrste blomstring giver ofte et noget skingert og simpelt udtryk - den langt mere farvemættede og dybe senere blomstring er den du vil ha den for!
      Ja bare de overlever - blomster bliver en kærkommen bonus:)

      Ha en dejlig søndag du med

      Slet
  6. Hej Karsten.
    Flot ren gul farve.
    Munstead Wood er smuk, når den ligner mørk fløjl. Kan se du har haft den som årets rose med smukke billeder af den skønne rose.
    Jeg er sikker på, der er særlige udsøgte varer i de brune poser.
    Hilsen fra Mette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette

      Ja noget er helt specielt, andet er mere kendt, men Leonid har ingen ordinære ting - det overlader han til andre*:)
      Ja, den blev min første årets rose, et ret let (måske for let?) valg, men jeg er faktisk glad for den:)

      Ha en dejlig aften

      Slet
  7. Hej Karsten!

    Än har du sommar kvar och blommande skönheter att glädjas åt. Här börjar perennerna ha passerat bäst-före-datum och ullungrönnen skiftar i rött. Men vi har otroligt varma och sköna dagar nu och september har nog varit säsongens finaste månad.

    Spännande påsar du har där, anar att det betyder tjusig vårblomning i rabatterna.

    Allt gott Karsten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla

      Ja, vi fick ett par fina dagar nu:)

      Här är det än så länge bara Liquidambar styraciflua jag har sett med höstfärger.

      Leonid har alltid levererad kvalite, så det hoppas jag på!

      Ha en trevlig söndag

      Slet
  8. Hej Karsten!
    Vad skönt med en solig fin dag, det var likadant här. Flädern som jag hade, ville den nya grannen ha bort, det blev tomt, saknar både blom- och bärklasarna. Scabiosa är så fina, har blivit några nya hos mig i år. Rosen har en vacker färg. Inga fjärilar här, men hörde en ny fågelsång igår, tyvärr såg jag inte vad det var för art. Ser ut att bli en riktigt fin dag idag också.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika

      Här har det regnat först, men nu lär det bli sol!
      Du får väl plantera en ny fläder, på en plats där grannen inget har att skulle ha sakt

      Kul med nya fåglar!

      Ha en trevlig söndag

      Slet
  9. Du har virkelig fanget dybden i Mw's blomster. Det er svært at styre lysten til at skabe nye oplevelser, så jeg lige har fået et par småsendinger, hvor plantenavnene minder en del om dem, du viser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      De mørke motiver er ofte vanskellige, idet kameraet tror det er lysere, derfor blænder jeg 1½ blænde ned for at få det korrekt mørkt.

      Spændende med det du har fået!

      Ha en dejlig søndag

      Slet
  10. Hei Karsten. Når sola titter frem er det som du trykker på en knapp. Kunne vi bare ha hatt mer av den. Munstead wood skal jeg se etter. Nydelig. Spennende innkjøp. Blir spennende. Fin søndag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Hanne-Lise

      Ja, så pludselig bliver det sommer:)

      Det er morsomt både at vælge ud og at plantere og siden at følge planterne året efter!

      Ha en dejlig søndag

      Slet
  11. Nu begynte lige min Munstead wood sin annen blomstring, efter direkte inspirasjon fra dig er den købt inn. En fantastisk rose!! En ret sjelden farve for roser på denne tid af året. Så godt at du skriver om den!! Smukke billeder som vanlig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Ingvill

      Det har du ret i, dens dybde er noget helt specielt - især hos de sene blomster!

      Ha en dejlig ny uge

      Slet
  12. Munstead wood er sånn en nydelig rose. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Ingeborg

      ja det må man sige!

      Ha en dejlig ny uge

      Slet
  13. Hei Karsten

    En flott gul blomst, og med en liten blomsterflue!
    Vakker mørk rose. Hva er herdigheten på den?

    Ha en fin dag:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Kathrine

      Ja, det er blomsten der er stor:)

      Uha, det er jo en Austin rose, og også her siger man at de ikke er så holdbare. Jeg har dog ikke haft problemer. Men jeg har jo læst at mange i Norge mistede mange denne vinter.

      Ha en dejlig dag

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...