mandag den 9. marts 2015

Et mini forløb




Når planten blomsten og det hele, kun er 4 cm høj. Så kan det jo ikke blive andet end et miniforløb.

I disse X-faktor tider gælder det om også at huske det der sker nu - lige derude!
Det er igen en Colchicum -Colchicum kesselringii.
En planteslægt jeg er blevet stadig mere begejstret for
Med kun sine 4 cm, er det en rigtig fin lille ting! 
Her foroven som den præsenterede sig igår.
 22 Februar

 25 februar
 28 februar
 3 marts
 og nu idag 9 marts
og her igen op mod solen, Jeg skulle have fået mit prof kamera i fredags men det sælger så godt, at min leverandør først får det om en måned - øv . 
Nå, så må det lille Lumix så vise hvad det kan, og ikke kan, lidt endnu!


Og årets første bi for mig - den fløj omkring og tjekkede min have ud. Jeg er ikke sikker, men er dette ikke en dronningebi?



6 kommentarer:

  1. Hej Karsten
    Ja det er kun en lille plante, men fin er den. Ærgerligt med dit kamera, når nu du har gået og ventet på det, heldigvis har vi havefolk tålmodighed, så jeg håber du klarer det.
    Bier har jeg ikke forstand på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Jeg er heller ikke helt skarp på det med bier, men det ligner!
      Jeg må lige finde ud af det med kameraet, måske jeg køber en tidligere model, de er faldet vildt i pris!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  2. Hej Karsten

    Den er jo bare lekker! Det er gøy å se hele forløpet. Ja, vi kan ikke bare være inne ved pc'n, vi må følge med på hva som skjer i hagen også :)
    Det var dumt at du ikke fikk ditt nye kamera, men sånn er det i dag dessverre. Har selv opplevd det når jeg skulle kjøpe mitt nåværende kamera.

    Ha en deilig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      ja, det synes jeg også, forløbet må med!
      Nej i dette vejr er vi først inde når det bliver mørkt!
      Alle nyskabende kameraer sælger hurtigere end de kan laves..!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  3. Heldigt at det lille forløb lå i weekenden, så du kunne følge med på sidelinjen. Jeg har ikke set bier endnu, men hørte en flue summe rundt i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      ja det er godt med blomster der lige kan kalenderen;)

      Fluer har jeg også set - bien var kun en enlig svale:)

      Ha en dejlig aften

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...