torsdag den 13. juni 2013

Billeder før afgang

Før en lille tur til det svenske tog jeg lidt hurtige billeder, haven er fyldt, og masser er på vej - men her lige en slags status?



En Pæon hybrid (P. officinalis x P. albiflora) "Chocolate Soldier".



"Green Halo" flot før den springer helt ud!



Det varer vist heller ikke længe før mit "ikke husløg" Orostachy spinosus laver et eller andet!



Min største Allium er jo ambassadøren "Ambassador" Fordoblet i antal igen i år - synes de ser mindre ud end andre år? - bliver spændende at følge!



Rosenprydløg var engang en Allium nu har den sin egen slægt og hedder nu: Caloscordum oreophilum.



"Roy's Repeater" en flot Iris hybrid!



"Berlin Tiger" lige ved og næsten.

Nu går det nordpå igen, en lille uges tid, med dårligt internet, god vin og masser af nyt!

Så må min medhjælp passe det hele her i Danmark, mens hun hygger sig i min "very sunken garden". Og måske spise et par myggelarver?





14 kommentarer:

  1. Hei Karsten

    Der kom bildet jeg har ventet på! Godt at du minnet meg på din 'Green Halo' igjen. Den må jeg bare prøve å få tak i her :-) Den er utrolig vakker! Jeg håper at de ikke har blomstret av innen du er tilbake igjen fra Sverige turen din...

    Flotte bilder, og irisene dine er så vakre.

    Godt at du også har en liten medhjelper mot myggen i hagen!

    Ha deilige dager i Sverige!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja Green Halo begejstrer overalt - Synes faktisk den er lækrest lige før den er totalt sprunget ud.
      Dens ulempe er at den let vælter. Den har mange blomster, i år vel en 20 stk - så mon ikke der er når jeg kommer retur?

      Ja min medhjælp er fantastisk og hun tar også myggelarverne i vandet:)

      Tak -og du må have en dejlig uge du med!

      Slet
    2. Hei Karsten

      I går fikk jeg bestilt meg den Green Halo :-) Jeg får den til høsten, så det blir spennende når den vil komme i blomst her. Når du sier at den lett velter, så går vel an å gjøre noe med det? Jeg har så mange silkepeoner her, og jeg må støtte opp alle sammen for blomstene blir så tunge. 20 knopper hørtes mye ut! Gleder meg til å se flere bilder av den :-)

      Slet
    3. Hei Marit

      ja klart - men jeg synes jo bedst om blomster der kan klare sig selv:)

      De fleste nye pæoner der kommer i disse år er mere robuste, de tåler mere og vælter ikke så nemt. Eller også har de noget helt unikt - som "Green Halo"

      Håber min klarer regnen nu når jeg er borte - 20 vandfylde blomster er tungt...

      Men jeg håber også på fine billeder;)

      Slet
  2. Skønne pæonbilleder. Den røde har en meget fin farve og den hvide er skøn med de grønne kanter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette

      Glæder mig at du kunne lide billederne:)

      Ha en dejlig dag!

      Slet
  3. Altså Karsten hvor kan du nænne at tage af sted fra alt det smukke, der skal til at blomstre i din have :) Det må være svært at have to haver, man gerne vil se forandringen i. Forhåbentlig er der også en masse spændende i Sverige. Godt du har din lille medhjælper, mens du er væk :)
    Nu får hverken du eller vi mulighed for at se Green Halo og Berlin tiger udsprunget.
    Skal du igen med tog derop?
    Du må hygge dig og have nogle dejlige dage i Sverige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja, det er også noget af et dilemma - Jeg har Berlin tigeren i Sverige også - men er nu glad bare den er sund og grøn:)
      Tror begge har så mange blomsterknopper så nogen stadig er i blomst når jeg returnerer:)

      Ja. det er tog igen - 8 timer. men jeg kommer OK frisk frem!

      Så må medhjælperen lige passe det hele - mens jeg er væk, ja:)

      I lige måde - og en dejlig uge til dig også!

      Slet
  4. Sikke dog nogle dejlige pæoner du har og så den der høje flotte ambassadør... Kan lige som Lisbeth heller ikke forstå at du kan tage hjemmefra lige nu ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annette

      Tror nu også det bliver godt i Sverige - skal nok rapportere:)

      Ja ambassadøren er nok en af de største Allium - 1.3 meter i år!

      Ha en dejlig dag!

      Slet
  5. Lækre planter og lækre billeder. Specielt med irisernes kortvarige blomstring må der da være noget, du kommer til at gå glip af. Men det bliver spændende at se, hvordan det står til i det svenske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Ja, er mest nervøs for enkelte af Tambergs iris, de har kun få blomsterknopper.

      Og ja, jeg glæder mig til gensynet!

      Du må have en dejlig dag!

      Slet
  6. Rigtig god tur Karsten. Jeg glæder mig til billeder fra Sverige:)
    Hmm...denne grønne pæon er godt nok fin...shoppe genet er begyndende aktiveret.....
    Mener jeg lige har bestilt berlin tiger den er meget flot.
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      Ja den er flot!
      Og Ja, der kommer billeder her fra Sverige - det er lidt besværligt at uploade, men jeg vil prøve, især når det regner!

      Ja Berliner tigeren er imponerende!

      Ha en dejlig dag!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...